maanantai 30. heinäkuuta 2012

Vaihtoon, tai sitten ei.

Ei VIP:iä, sillä kaikki liput meni n.7 minuutissa lippu.fissä. Ei se haittaa. Säästin rahaa.

Kielikurssien/vaihtarivuoden esitteet STS:ltä olivat tulleet tällä viikolla, ja nyt haikailen vaihto-oppilasvuoden perään. Ne ovat periaatteessa sopivan hintaisia, mutta käytännössä todella kalliita. En tiedä uskallanko edes ehdottaa asiaa vanhemmilleni. Toki äsken puhuin tästä hieman äsken heille, mutta en vakavasti. Ongelmana on mm. se, ettei meillä luultavasti tule olemaan niin paljon rahaa. En tiedä suostuisivatkohan isovanhempani lainaamaan minulle rahaa vaihto-oppilasvuoteen, jos käy niin että pääsen haastatteluihin ja minut hyväksytään. Ainoastaan YFU:lta on mahdollisuus saada kaiken kattava stipendi.
Olen hakenut vaihto-oppilaaksi/hakuesitteitä jo ainankin viideltä eri yritykseltä, joista EF vastasi ettei paikkoja vuodelle 2013 enää ole. Muut eivät ole vielä vastanneet. Haluaisin tätä vaihtovuotta vain niin tuskallisen paljon. Saa nähdä miten käy rahan, sekä yleisen pääsemisen kannalta. Äiti suhtautui asiaan tosi kannustavasti ja sanoi että hae ihmeessä, kun se ei kerran ole vielä sitoutuminen. Iskä taas oli sillä kannalla ettei meillä ole varaa, eikä tulekaan olemaan luultavammin. Sehän siinä on kun lähdin Tampereelle kouluun ja vuokraan ja yleiseen elämiseen kuluu rahaa. En osaa arvioida kuinka paljon, mutta tällä hetkellä vuokraan menee n. 350€/kk, joten ei se ihan halpaa ole.
Tänä aamunakin äitini kanssa keskusteltuani hän sanoi että kyllä mummo ja ukki voivat minulle lainata sen verran kuin tarvitsen, vaikkeivat he kyllä hänen vanhempiaan olekaan. Tänä aamuna minulle tuli myös puhelu YFU:lta. He soittivat sopiakseen haastatteluaikaa, mutta sanoin, että ensi keskiviikko olisi ehkä liian pian ja toiseksi olen vielä täällä Ruokolahdella enkä pääse Tampereelle ennen elokuun puoltaväliä. Kunhan hakulomakkeiden paperiversiot tulevat postissa, saan tiedon ryhmähaastattelujen ajankohdista Tampereella ja menen kaiketi sinne. Olin kyllä yllättynyt, että minulle soitettiin. Se ainankin osoitti että YFU on luotettava järjestö joka on kiinnostunut laittamaan nuoria vaihtoon.
Illalla iskä sanoi että pitää vielä kattoa eikä sitouduta mihinkään, koska ei tiedetä mistä sitä rahaa saadaan. Ei kuulemma ehkä kehtaa 9000€ lainaakaan ottaa. Sanoin vaan että keskustellaan vielä äidin kanssa.

Ahhah :---D Kun olimme ystävien kesken siivoamassa kämppää Tampereella viimeviikon alussa (23.-25.7.) poislähtiessä tapasin ohimennen järkyttävän hyvännäköisen miehen/pojan. Olin tulossa viemästä roskia, kun vastaani tuli tämä poika, joka sanoi minulle morjens. Olin liian yllättynyt sanoakseni mitään, joten nyökkäsin vain ja jatkoin matkaani. Huhu.
Tampereelta jäi yleisesti käteen Justinin Believe ja Never Say Never -levyt ja korvikset. Ostin myös englannin 2. kurssin kirjan, saksan ensimmäisen tehtäväkirjan, sekä äidinkielen toisen tehtäväkirjan. Muuta en juurikaan ostanut ruokaa ja muita tarvikkeita lukuunottamatta.

Ei hyvä tavaton... Kiitos tästä.
P.s. Katson myös kissavideoita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti