lauantai 14. heinäkuuta 2012

AsunTOASiaa

  Ei olekaan ollut pitkään aikaan mitään (eli ei ollut intoa kirjoittaa ja häpesin sortumistani edellisen postauksen valitukseen :D)

  Nyt on kuitenkin tapahtunut niin paljon kaikkea jännää että!
Tämän viikon torstaina (12.7) lähdimme aamutuimaan ajamaan kohti Tamperetta. Olin saanut alkuviikosta huimat kaksi asuntotarjousta, ja olimme menossa tekemään vuokrasopimusta jommastakummasta.
Home sweet home.
  Kävimme ensin katsomassa keskustan kahden henkilön soluasuntoa (Pellavapää). Pidin siitä oikein kovasti: Se oli siisti, tilava ja muutenkin todella kiva. Oma huoneeni on toista soluhuonetta hieman isompi, ja olen siitä iloinen. Heti asuntoon astuttuani tuli sellainen fiilis että täällä minä haluaisin asua. Ja niin siinä tuli todettua monta kertaa!
  Toinen asunto oli aivan hirvittävä (Vanha Domus). Se oli kerroskeittiöllinen yksiö (eli yksiö, jossa yhteinen keittiö kaikkien siinä kerroksessa asuvien kanssa.) joka oli kyllä mukavan kodikas ja pieni, mutta oli törkeässä kunnossa (ja vanha)! Kun astuin sisälle yksiöön, nenääni pisti kauhea homeen haju. En ollut asunnossa edes viittä minuuttia. Kerkesin nähdä vain huonokuntoiset laatikostot ja huonon kylpyhuoneen. Olisi siinäkin asunnossa voinut asua, jos siellä ei olisi haissut se home.
  Teimme sitten vuokrasopimuksen Pellavapään solusta. Olen enemmän kuin tyytyväinen tähän ratkaisuun, vaikka solun vuokra on n.170€ kalliimpi yksiötä.

  Pyörähdimme samana päivänä myös Tampereen keskustassa pääasiallisesti ostamassa minulle parit koulukirjat. Sain hankittua Jameralta, joka on muuten loistava oppikirjakauppa, 5 kirjaa + vihkoja. Olen yli-innostunut kaikista uusista kirjoista, enkä malttaisi millään odottaa koulun alkua, jotta pääsisin oppimaan uutta! Käteen jäi siis (ei ainankaan rahaa :D) ruotsin kielioppikirja Grammatik Galleri, espanjan ¡Acción! teksti- ja tehtäväkirja, Matematiikan taito 1-2, ja Panorama Deutch tekstikirja. Vihkoja on sitten 10, mutta hyvä jos edes riittävät noihin kirjoihin.
kirjapino ♥
nomnomnomnomnomnomnom
 Eilen, perjantaina 13.7., olimme äidin kanssa Heinolan Abc:n tuntumassa ''kaupoilla'' isän ollessa töissä. Sieltä ei onneksi lähtenyt paljoa mukaan, rahapussi kiittää. Kävimme luomulähiruokamikälie kaupassa, ja ostimme kotiin 3:a eri chilikastiketta, nomnom. Muutama suklaapala, salmiakkijauheja NOKKOSpasta tarttuivat myös mukaan.
  Jalokivigalleriasta ostin ''onnenkiveni'' eli vesimiehen kiven, joka on haukansilmä. Minulla oli pienenä sellainen, mutta onnistuin hävittämään sen. Löysin sieltä lähes samanlaisen kiven, joka minulla oli ollut aikaisemminkin! Mielestäni tämä haukansilmä on niistä korukivistä kaikista kaunein. 
Haukansilmä
Minun oli myös pakko hankkia vesimiehestä kertova kortti, koska osa kortissa kerrotuista asioista vastasi niin paljon ajatuksiani. Siinä kerrottiin lempivärini olevan sateenkaaren värit, tunnuslauseeni: ''Minä erotun!'' ja siinä sanottiin minun olevan ''edelläkävijä joka sydämessään tietää miten kaikilla olisi parempi, polla leikkaa usein vain liian terävästi eivätkä muut ymmärrä minua.''
Cool. Awesome. Bye.


pahoittelen, mutta soi päässä. Koska Hurma.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti