maanantai 16. heinäkuuta 2012

koulu school skola Schule escuela

 Arrggh!! Oikean käteni peukalo (ja etusormi) on aivan järkyttävän kipeä. Syynä on vimmattu kumittaminen, sillä olen joutunut kumittamaan niistä huonokuntoisista koulukirjoista vastaukset pois. Tällä hetkellä 5/5 kirjaa kumitettu. Olen myös onnistunuut käyttämään korjausteipin loppuun, ja tarvitsen ilmeisesti nyt joko lisää teippiä, tai korjaustussin/-lakkaa.

28pv. koulun alkuun.
''♪♫ I just can't wait...'' !!! Olen noita koulukirjoja kumitellessani samalla hieman opiskellut (ja korjaillut edellisen omistajan virheitä päässäni) ja riutunut katsellessani kiinnostavia tekstejä ja tehtäviä, jotka vain odottavat minua. En saa (enkä toisaalta haluakkaan) vielä tehdä tehtäviä uusista kirjoistani, mutta mietin että voisin tehdä niitä johonkin vanhaan vihkoon ja oppisin jo etukäteen! Ich will so viel lernen!!! Bara 28 dagar till skolan börjar! Olin jo toukokuussa opiskellut espanjaa etukäteen, ja osaan perustervehdykset, -kyselyt ja numerot 1-15.
  Kun menin ensimmäiselle luokalle, olin hirveän innoissani koulusta. Sitä kesti sitten kolmoseen, kun tuli uutena englanti! Viidennen luokan alussa kiinnostus taas heräsi, kun uusia aineita tuli taas lisää, mutta laantui nopeasti, sillä monet niistä olivat tylsiä. Seitsemännellä luokalla kaikki oli uutta. Koko vuosi meni nopeasti, eikä siitä voi oikein sanoa oliko se koulu kivaa vai tylsää. Sitten alkoi kahdeksas luokka. Saksa uutena kielenä oli oikein mukava, niin kauan kun sitä jaksoi. Myös yhdeksännellä saksa oli ihan kivaa (koska se on kieli), mutta sen vaikeus antoi minun madaltaa tasoa, ja kävin pari kertaa sanakokeissa riman alla. Kahdeksannen luokan lopulla päätin, että minun on pidettävä keskiarvoni ja vaikka nostettavakin sitä päättötodistukseen, sillä olin tehnyt päätökseni ilmaisutaidonlukioon menosta. Historian jäätyä 8:ksi yritin ottaa itseäni niskasta kiinni, vaihtelevin tuloksin. Yhdeksännen luokan aikana tajusin kuitenkin että pidän opiskelusta. Yayy. JA nyt... Ahhh... En malta odottaa pääseväni takaisin kouluun. Osittain uusi, jännä, erilainen koulu vaikuttaa myös, kuten uusi asunto ja kaupunkikin, mutta myös uudet aineet, vanhat aineet ja koulu! ♥


Short one.. Thx.
Nostalgiaa kansalle.

1 kommentti: